ACENS

Zadanie:

Nowy model łóżka szpitalnego cechował się podwyższonym standardem antybakteryjności. Standardowa komunikacja na ten temat nie przynosiła efektów, m.in. z powodu dość konserwatywnej branży i tego, że konkurencyjne produkty używały identycznych argumentów. Zaproponowałem więc coś bardzo dysrupcyjnego. Kampania była oparta o 3 motywy: - trupiej czaszki z zasłoniętymi oczami, mającej w szokujący sposób zwracać uwagę na "cichych zabójców", jakimi są wirusy i bakterie; - personifikacji łóżka ACENS jako "pogromcy" tychże; - podkreślania USP produktu (w tym wypadku: szybkości procesów dezaktywacyjnych) w prowokacyjny sposób ("zabiję miliony ich, zanim wypijesz tę kawę"). Wsparcem kampanii była linia gadżetów z tymi motywami, która ze względu na swój quasi-metalowy i efektowny charakter okazała się sporym sukcesem, podobnie jak i cała kampania. Powstał również film produktowy, ale ze względu na odgórną "cenzurę" "wiedzących lepiej" wyszedł bardzo neutralnie i bezjajecznie (choć miło dla oka). Życie dopisało kolejną odsłonę kampanii - w 2014 roku wybuchła epidemia Eboli w Afryce Zachodniej. Wiele naukowych przesłanek przemawiało za tym, że komponenty ACENS potrafiłyby bardzo szybko i skutecznie dezaktywować tego wirusa. W Polsce nie ma laboratorium, które mogłoby to potwierdzić, stworzyłem więc dodatkową kampanię zbierania podpisów pod petycją o przebadanie aktywnych składników, zawartych w tym łóżku. Kulminacją tej akcji były targi WIHE Hospital w Warszawie.

Klient:

Famed Żywiec Sp. z o.o

Date

styczeń 5, 2018

Category

Copywriting, Strategie komunikacji